Accions i reivindicacions
Bus del barri 116
Després de moltes reivindicacions infructuoses a les diferents administracions, Districte i TMB, es va acordar l'acció de recollir 1576 signatures i presentar-les el 8 de febrer de 2024 a la seu del Districte.
El 13 de febrer, en la Comissió d'Ecologia, Urbanisme, Mobilitat i Habitatge van anunciar que prendrien mesures per tal d'ajudar a "recuperar" aquest servei tan necessari pel barri. A dia d'avui podem dir que s'ha resolt el problema de l'afluència massificada per part dels turistes al 116.
D'altra banda, seguim treballant per tal que puguem gaudir d'aquest servei fins a les 23h, i també perquè els caps de setmana millori la freqüència de pas de l'autobus del barri, actualment deficient.
Línia 9
Un altre dels fronts oberts en la mobilitat del barri és la línia 9, la situació de la qual estem seguint des del principi. Aquesta és la darrera informació que tenim
Juntament amb la Favb, el dia 21 de juny del 2023 vam tenir una trobada a la
Subdirecció General de Projectes i Obres de la Direcció General d'Infraestructures de Mobilitat.
Allí els van informar que la data prevista d’arribada de la tuneladora a Lesseps provenint de
Mandri és el desembre 2024 i que els trens circularan per tota la línia al començament de
2027. Algunes parades, però, podran no estar operatives encara. Caldrà doncs treballar de
valent per a que Sanllehy sí que estigui operativa. Muntanya sembla definitivament
descartada.
A la reunió va quedar aclarit que els treballs a fer en el pou de Sagrera (bàsicament la seva
cobertura alhora que hi ha circulació de trens) seran complicats però no endarreriran
l’entrada en funcionament de la línia.
Esperem disposar i poder difondre una presentació que van fer els tècnics responsable.
Centre tècnic i social del Park Güell
Un membre de l'AVV formà part del jurat encarregat d’escollir la millor solució pel projecte d’uns locals pel personal del Park Güell a la banda del Coll del Portell, l’arranjament de l’accés, l'arranjament d’una zona de verd ara descuidat i del darrer tram del Coll del Portell. El jurat va fer la primera part de la feina que consistia en escollir les 10 millors propostes de les 22 que es van presentar per la realització dels locals, per a la millora de l’accés al parc, l’arranjament de la zona verda i el tram de carrer entre Schönberg i al pista forestal. El projecte guanyador va ser Nous Vestigis, de Conxita Balcells Associats i Arquitectura Sideral.
L'AVV recull i defensa les propostes del veïnat per evitar repetir experiències de miradors conflictius, no perdre la zona d’esbarjo per a gossos ni les places d’aparcament, a banda d’altres millores. Son aspectes que hauran d’estar ben vius per aquelles dates on s'afrontaran aquestes parts del projecte.